dijous, 12 de maig del 2011

És important, la Intel.ligència Emocional en el treball ?

Quan observam el que ens envolta, ens adonam que les persones que tenen més èxit en les organitzacions, no són sempre les que tenen més capacitats, un alt Quocient Intel·lectual, i a vegades, ni tant sols les que tenen més mèrits, o són més eficients.

Així dons, ¿què és el que determina l'èxit ? 
 
Daniel Goleman intenta donar resposta a aquesta pregunta, en el seu llibre Intel·ligència Emocional (1995)

Segons Goleman, els coneixements intel·lectuals (QI) no son l'única garantia d'èxit a l'àmbit professional, sinó tant sols un factor més, que junt amb el maneig de les emocions (IE) determinaran l'excel·lència.

Però ¿Què és intel·ligència emocional? La podríem definir com la capacitat per a reconèixer i comprendre els propis sentiments i els sentiments aliens, i a més de l'habilitat per a manejar-los.


Les emocions determinen el tipus de relacions que mantindrem amb els nostres subordinats “lideratge”, amb els nostres superiors “adaptabilitat” o amb el grup d'iguals “treball en equip”. Determinen com responem, ens comunicam, ens comportam i com funcionam en el treball i/o empresa, determinen per tant el nivell de rendiment que som capaços d'assolir en un estat d'equilibri o desequilibri emocional.

La selecció de personal basada només en el CV i el tests, fa temps que és història. Ara s'avaluen competències i com reacciona el candidat davant situacions clau, pròpies del lloc de feina. S' avaluen competències emocionals “capacitats adquirides basades en la intel·ligència emocional, que donen lloc a un desempenyorament professional excel·lent”

Així que, a treballar aquestes capacitats!!!

Goleman estima que la intel·ligència emocional s'organitza en 5 capacitats:
Autoconeixement emocional
coneixement de les emocions i sentiments propis
Autocontrol emocional
maneig de les emocions, control dels impulsos, regulació del nostre estat d'ànim per evitar que l'angoixa interfereixi en el racioni
Automotivació
optimisme i iniciativa, centrar-nos en les metes enlloc de en els obstacles, perseverar en els nostres objectius a pesar de les possibles frustracions, actuar en positiu
Empatia
reconeixement de les emocions i sentiments aliens
Habilitats Socials
establir i gestionar una bona xarxa de relacions
"El ingrediente más importante en la fórmula del éxito es saber cómo entenderse con la gente"
Theodore Roosevelt

I com tot això no és gens fàcil, un missatge d'optimisme i un poc d'humor per a començar

7 comentaris:

  1. SHEILA G.

    Si es importante la inteligencia emocional en el trabajo porque no debemos dejar que influyan sobre nosotros en nuestro puesto de trabajo.., ya que si un día " no estamos de humor, no lo debemos pagar con los compañeros, sino controlar nuestras emociones o INTENTARLO ya que no es nada fácil".

    ResponElimina
  2. creo que siempre sera importante pensar en los demas sin olvidar tambien nuestras formas de pensar y sentir ya que sera imposible evitarlo porque cada dia estamos en contacto con las demas personas,y dependera de cada uno el poder contribuir a formar un ambiente donde todos se puedan sentir a gusto.
    jaime

    ResponElimina
  3. En mi opinión la inteligencia emocional es importante en el trabajo porque de esta manera nos ayuda a comprender lo que les puede pasar a nuestros compañeros de equipo y en la mayoría de las veces poder ayudarles, ya que de esta manera no dejaremos que influya nuestras emociones a la hora de trabajar aunque no sea fácil.

    ResponElimina
  4. Gràcies per fer la teva aportació,Ángeles!!

    ResponElimina
  5. Es muy importante la inteligencia emocional para el día a día, no solo para el trabajo en equipo. Ya que es más útil a veces saber callar ante una persona que se comporta de forma descontrolada a darle más motivos para descontrolarse.

    ResponElimina

Els comentaris que deixau no els veureu publicats de forma automàtica, sinó que es publiquen una vegada tenen la meva aprovació per evitar-ne un abús, Gràcies!